joi, 10 mai 2012

Keukenhof

    Motivul principal pentru care am făcut excursia în Olanda a fost vizitarea parcului de lalele Keukenhof. De ani de zile mi-am dorit să merg acolo și să admir milioanele de lalele ale acestui parc inedit!
    Fiind deschis doar două luni pe an, e destul de greu să îți planifici vacanța acolo, mai ales că e primăvara. Însă merită toate eforturile!
    Am ajuns dimineața acolo, însă a fost un frig de mi-a înghețat mâna pe aparatul foto, la propriu. A trebuit să fac opriri la cafenea să mă încălzesc cu ciocolată caldă.
    Însă lalelele au fost extraordinare!!!



    Pe când credeam că voi vedea doar lalele, am intrat într-o expoziție de...trandafiri. În fiecare an, Keukenhof are ca și temă o țară europeană. Anul acesta a fost Polonia, și aranjamentele florale reflectau obiceiuri si peisaje din acea țară.




    Plimbându-mă printre extrem de îngrijitele aranjamente florale exterioare, am ajuns la punctul culminant al parcului: un pavilion plin cu lalele, lalele și numai lalele...De toate culorile, formele și aranjate în cel mai spectaculos mod cu putință...







    După ce m-am delectat cu lalelele, nu mare mi-a fost mirarea să descopăr o expoziție cu florile mele preferate...orhideele!


    Aranjamentul a fost cel mai frumos pe care l-am văzut până acum: am avut impresia că sunt într-o galerie de artă, unde piesele nu sunt picturi sau sculpturi, ci minunatele creații ale lui Dumnezeu, orhideele...





    Parcul oferă o mulțime de locuri unde te poți relaxa și admira munca artiștilor danezi. Iar mai spre după-masă, până și vremea s-a deschis puțin, făcând plimbarea mult mai plăcută decât la primele ore ale zilei. Nu degeaba ghidul meu a recomandat vizita acolo dupa ora prânzului, când frigul nu e așa de mare.
    La intrare, sau respectiv ieșire, m-am delectat privind și ascultând o orgă stradală. Cu adevărat inedit!

    Cele patru zile petrecute în Olanda și împrejurimi au fost scurte, dar intense și pline de lucruri noi și interesante. Au mai rămas doar amintirile și pozele, iar cele din urmă sunt publice acum pe galeria Picasa.

Un comentariu:

Vă rog semnaţi-vă dacă doriţi să comentaţi, ca să ştiu cine mi-a călcat pragul blogului :) Mulţumesc!