sâmbătă, 6 noiembrie 2010

Salina Turda

    Am auzit numai lucruri bune despre renovarea salinei din Turda, jud. Cluj. O reclamă 'puternică' i-a făcut un prieten clujean pe blogul lui, aşa că era o destinaţie trecută pe lista din concediul din România.
    Cu mulţi ani în urmă am petrecut foarte mult timp la salina de la Praid, jud. Harghita. Cum cea de acolo nu era nici pe departe 'modernă', am cam strâmbat din nas când citeam despre salina de la Turda că e super-extra amenajată, că se simte iz european în ea etc.
    Dar! Am avut plăcuta surpriză de a rămâne cu gura căscată şi de a scoate pălăria imaginară în faţa lucrărilor făcute de mâna iscusită a oamenilor. Modul cum se îmbină vechiul...

  
....cu modernul...


e absolut fabulos şi desprins parcă din filme ştiinţifico-fantastice!
    Mi-a plăcut mult "roata mare": care e exact ce îi spune numele, un mod inedit de a avea o privire de ansamblu a galeriei, şi de a te apropia de stalactitele de sare din tavan la o viteză mică, pentru a putea savura priveliştea de pe bancheta caruselului. Nu am încercat însă celelalte metode de destindere, ca terenul de fotbal, bowling, mini-golf...
Foarte interesant mi s-a părut şi lacul natural din interior, unde puteai să faci o plimbare cu barca.


    Deşi scurtă, vizita aici a fost o gură de aer (sărat) binevenită, şi închei şi eu ca şi amicul Brosky, cu recomandarea de a merge acolo dacă sunteţi în zonă, că merită.
    PS: puţinele poze făcute, pe picasa.

Un comentariu:

Vă rog semnaţi-vă dacă doriţi să comentaţi, ca să ştiu cine mi-a călcat pragul blogului :) Mulţumesc!