luni, 26 octombrie 2009

Toamna in Central Park

    Astazi a fost o minunata zi de toamna in New York ! Satul fiind de rutina servici-acasa somn-acasa trezire, film-servici-acasa etc. , am iesit in dimineata asta la plimbare in Central Park.
    Iesirea din statia de metrou a avut un farmec aparte, nemaivazand pana acum un asemenea felinar, ramasita parca de la inceputurile metroului in New York .



    Ca prime cuvinte, pot doar sa zic ca parcul isi merita pe deplin renumele de a fi o bijuterie in inima Manhattanului. E un loc minunat pentru plimbare, lectura, petrecere a timpului liber cu persoana iubita, fotografie, relaxare..fiind intins pe o suprafata foarte mare (341 ha , sau 3.4 km2), parcul satisface setea de natura si liniste a oricarei persoane care vrea sa evadeze din nebunia cotidiana . Paradoxal totusi, pentru ca de jur imprejur se vad zgarie-norii, si ti se face parca mila de acel strop de natura, pierdut parca printre mormanele de sticla si otel ce se inalta pana la cer.



Si totusi...pe masura ce te afunzi in mijlocul parcului, se pierd intru totul zgomotele lumii moderne, si simti intr-adevar ca esti inconjurat de una din minunatele creatii ale lui Dumnezeu, natura.



Pe masura ce te plimbi agale pe covorul de frunze, auzi miscare imprejur. Te opresti, asculti, si iarasi auzi fosnet de frunze in stanga si in dreapta. Te uiti atent si...veveriteeeeeeeee ! Ele sunt stapanele de necontestat ale parcului. Sunt peste tot ! Te privesc atente, gata in orice clipa sa fuga si sa se ascunda. Sau..gata oricand sa iti manance din palma ! Dupa cum am avut norocul sa dau peste o veverita foarte curioasa si pofticioasa, care mi-a mirosit palma (goala, din pacate, nu m-am gandit sa iau niste alune cu mine) de cateva ori in speranta ca va primi vreo delicatesa :



    Nu puteam rata mica gradina zoologica din parc. Desi pretul mi s-a parut cam ridicat pentru cat de putine animale sunt (10$), ce am vazut mi-a placut. Evident, am cautat cu nerabdare pinguinii din Madagascar, si...i-am gasit !
Sunt intr-adevar foarte simpatici, foarte jucausi, si parca faceau spectacol intentionat pentru multimea de oameni care s-a oprit sa-i priveasca. Cu siguranta, atractia principala a gradinii zoologice.
Ca orice zoo care "se respecta", si aici este un colt dedicat vietii de la tropice. M-am reintalnit cu vechea mea prietena, pasarea Toco Toucan, si cu galagioasa lume a pasarilor tropicale.
    Bineinteles, o multime de artisti in tot parcul : de la cantareti de jazz la saxofon, la pictori, fotografi, dansatori...o lume interesanta la tot pasul, intr-un parc in care poti sa stai o zi intreaga fara sa te plictisesti sau sa nu-ti mai doresti sa revii ...
    Restul pozelor pe galeria online .
   

Un comentariu:

Vă rog semnaţi-vă dacă doriţi să comentaţi, ca să ştiu cine mi-a călcat pragul blogului :) Mulţumesc!